LED Terapi

Led Terapi

IŞIKLA GELEN GÜZELLİK LED TERAPİ

LED terapi, yoğun enerji istemeyen durumlarda, ışıklardan faydalanılarak, hastaların tedavi edilme biçimidir. Lazer uygulamalarından farklı olarak, soğuk lazerler denilen bu ışıklar sayesinde, hastaların gençleştirilmesi ve aknelerinin temizlenmesi mümkün olmaktadır. Led’in herhangi bir yan etkisi bulunmamakla birlikte, bazı kişilerde ışığa karşı duyarlılık olabilmektedir.

LED (LİGHT EMİTTİNG) NEDİR?

Türkçe olarak karşılığı ışık yayan diod olan LED, pigmentasyon, akne, kırışıklık ve iltihap gibi cilt sorunlarını tedavi etmek için, farklı yüzlerce kızılötesi ışığın cilde yayıldığı bir tedavi şeklidir.

Ülkemizde fototerapi olarak da bilinen LED terapi, farklı dalga boylarının ışık seçenekleri kullanılarak, cildin alt tabaklarına kadar inilerek, fotosentez gibi ışığı enerjiye dönüştüren ve hücreleri canlandıran bir sistemdir. Uygulama süresi 60-90 dakika arasındadır. Bu uygulamada diğer ışık tedavileri gibi cildin kendini iyileştirmesini sağlayan bir işlemdir.

LED’İN KULLANILDIĞI ALANLAR NERELERDİR?

Estetik alanlarda

Güneş ve yaşlılık lekelerinde

Akne tedavisinde

Kırışıklıklarda

Doku yenilenmesinde

Deri kanseri tedavisinde

Siğil ve deri tümörlerinde

Sedef hastalığında

Kas ve eklem ağrılarında

*Vitiligo hastalığında

Kan dolaşımının arttırılmasında kullanılmaktadır.

CİLT İÇİN LED TERAPİSİNİN FAYDALARI NELERDİR?

Sıkı bir cilt

Akne, sedef hastalığı, kırışıklık ve ince çizgiler de

Saç dökülmelerinde

Cildi iyileştirme

Kan akışını hızlandırmada

Daha güzel bir görünümde

Metabolizmanın hızını arttırması LED terapinin önemli faydalarıdır.

LED terapi, uygulamasının en önemli noktası, cildi harekete geçirmesi ve yenileme süresini kısaltmasıdır. Tedavi süreci 4-8 hafta arasında, haftada 2 kez olmak üzere tamamlanmaktadır. Bu uygulama her mevsim güvenle ve kolaylıkla yaptırılabilir. LED cihazlarının farklı uygulamalar için 4 ayrı başlığı bulunmaktadır.  Bunlar; kırmızı, mavi, yeşil ve sarı diyotlardır. Diyot ışıkları cildin altında olan kollajen dokuyu hareketlendirerek, iyileşme sürecini pozitif etkilemektedir. Cildin hem kendini yenilemesinde, hem de yaralı dokuların çabuk iyileşmesinde kullanılır. Mavi ışık; akne oluşumu fazla olan ciltlerde, Yeşil ışık; ciltteki alt tabakalara kadar inilerek lekelerin giderilmesinde, Sarı ışık; kan ve lenf dolaşımını düzenleyerek, detoks etkisi yaratmasında, Kırmızı ışık ise; kollajenin uyarılmasını sağlayarak, cildin daha sıkı ve daha genç görünümü sağlamasında kullanılır.