KADINLAR ARTIK DAHA MUTLU NASIL MI?

Yazar: Dr. Muba Clinics

Meme dokusu küçük boyutlarda olan kadınlara protez yerleştirilerek yapılan bir operasyondur. Eğer meme dokusunda sarkma varsa aynı seansta dikleştirme(mastopeksi) operasyonu da yapılabilir, hatta aynı zamanda meme asimetrisi düzeltilir. Bu operasyon kadınların psikososyal durumunu son derece olumlu etkileyen bir ameliyattır.

MEME PROTEZİ İÇİN YAŞ SINIRLAMASI VAR MIDIR?

18 yaşında meme dokusunun gelişimi tamamlandığı için bu yaşın üzerinde her sağlıklı kadına yapılabilir.

MEME BÜYÜTME AMELİYATI NASIL YAPILIR?

Meme büyütme ameliyatı genel anestezi altında yapılır ve ortalama süresi 60 dakikadır. Kesi hastanın anatomik yapısına uygun olacak şekilde ya meme altında ya koltuk altında ya da meme başı etrafında yapılır. Protezi yerleştirmek için açılacak cep hastanın meme dokusuna göre belirlenir. Eğer hastanın yeterli meme dokusu varsa protez kas üstü yerleştirilir, meme dokusu yetersiz ise kas altı veya subfasyal planda yerleştirilir.

Gerek kas üstü gerek kas altı veya subfasyal planda cep hazırladığımızda esas önemli olan, meme dokusuna zarar verilmemesi ve meme protezinin doğru konumda, hassasiyetle yerleştirilmesidir. Hastaların özellikle önem verdikleri bir konu da ameliyat sonrasında protez kenarlarının belirgin ve hissedebilinir olmaması. Bunun için de doğru konumlandırma ve yerleştirme yapılırken dikkatli olunması, bu ameliyatın vazgeçilmezidir.

Protez ameliyatından sonra kas içine uygulanan ağrı kesiciler sayesinde ameliyat sonrası konforlu geçer ve hasta 3 gün sonra normal iş hayatına devam edebilir.

Protez ameliyatlarıyla ilgili kafaları çok karıştıran iki konu daha var, onlar da; gebelik ve emzirme konuları. Kişinin memesinde protez olması gebe kalmasına, süt oluşumuna ve emzirmeye engel değildir. Ayrıca protezler herhangi bir kanser riski de taşımamaktadır.

MEME PROTEZİ ŞEKİLLERİ

Protezler yuvarlak ve anatomik (damla model) şekillerde mevcuttur. Dış kısım pürtüklü veya düzgün yüzeyli olabilir. İç kısımda ise serum fizyolojik veya silikon jel bulunur. Kullanılacak protez üç boyutlu (genişlik, yükseklik ve kalınlık) düşünülüp, hastanın isteği, hastanın meme dokusu ve hastanın vücut yapısı göz önüne alınmak kaydıyla seçilir. Sıklıkla kullandığımız içi silikon jel dolu protezler hasta ağır bir travma geçirmediği müddetçe patlamazlar.

MEME BÜYÜTME AMELİYATI SONRASINDA NELER YAPILMASI LAZIM?

Genellikle 1 günlük hastane yatışı sonrası taburcu olan hasta 3 gün sonra duş alabilir ve işe başlayabilir. 12 hafta boyunca sporcu sütyeni giyilmesini tavsiye ediyoruz.

İlk hafta ödem olduğu için meme daha büyük ve gergindir, günler içerisinde normal boyutunu alır. Özellikle protezi kas altına yerleştirilenler ilk 10 gün ağır kaldırma ve zorlayıcı hareketlerden kaçınmalılar.

Meme protezinin ömür boyu vücutta kalmasında bir sakınca yoktur fakat çeperindeki yıpranma nedeniyle 15yıl-20yıl sonrasında çoğunlukla protezin değiştirilmesi önerilir.

Umuyorum ki bu bilgiler ışığında kafası karışık olan pek çok kadın kendisi için iyi kararlar alacaktır. Plastik cerrahi ile ilgili merak edilen tüm konuları yazı dizimizde okuyucularımla buluşturmanın mutluluğu içerisinde olacağım.

Sağlıklı ve güzel günler dilerim…